فرهنگ کسب و کار موفق چیست؟


طراحی سایت فروشگاهی

فروشگاه اینترنتی,راه اندازی فروشگاه اینترنتی,فروشگاه ساز

۱. توجه به نیازهای مشتری، اینکه مشتری دقیقاً به چه چیزی نیاز دارد. اکثر فروشنده‌ها به‌دنبال فروش محصول خود به‌دست آوردن سود بیشتر هستند نه اینکه مشتری چه می‌خواهد، چه نیازهایی دارد.

۲. در یک زمینه به افراد روش ‌هایی داده می‌شود که چه می بایست بکنند ولی بعد از روش تمام به‌بهتر ی هم خواهند بود؟

چرا تمام مثل نیز عمل نمی‌کنند با اینکه تمام همان آموزش را دیدند. جواب برخی افراد این است:

۱. مدیریت تفاوت می‌کند.

۲. محل کار یا استان تفاوت می نماید .

تمام این‌ها درست است ولی دلیل اصلی این که تمام مثل عمل نمی‌کنند موارد زیر است:
۱-دانش

برخی فکر می‌کنند جهت شان کسر شأن است که در برنامه روش ی شرکـت کنند تمام چیز را کامل می‌دانند، در صورتی که این طرز اندیشه غلط است. افراد باید دانش کامل داشته باشند. به کارمندانتان ، افرادی که برای شما کار می‌کنند بیاموزید که می بایست دانش کافی داشته باشند.
۲-مهارت

می بایست مهارت‌های لازم را در زمینه کاریتان داشته باشید. بعضی افراد هنوز هم مهارت‌های قدیمی را که چندین سال پیش آن‌ها را به کار می‌بردند، استفاده می‌کنند. این مهارت‌ها دیگر منسوخ شده‌اند. بایستی مهارت‌های به‌روز را یاد بگیرند.
۳- داشتن انگیزه رویکرد مثبت

به‌ندرت در مدارس و دانشگاه ‌ها این مسئله را راهنمای می‌دهند. درصورتیکه مهمترین مسئله‌ای که فرق بین افراد را به‌وجود می‌آورد رویکرد آن‌‌ها است. یک شخص ممکن است دانش مهارت کافی را نداشته باشد، اما اگر انگیزه ضروری و رویکرد مثبتی داشته باشد همواره موفق است. ولی یک شخص ممکن است از دانش و مهارت بهتر ی برخوردار باشد اما انگیزه ضروری را نداشته رویکرد بد داشته باشد. این شخص هیچ وقت موفق نمی‌شود.
چگونه می‌توانیم مشتری‌های خود را نگه داریم؟

اگر از هر کمپانی ی پرسیده شود که خدمات بسیار زیاد خوب ی را ارائه می‌دهید یا خیر، آن‌ها قطعاً به شما می‌گویند بله ما خدمات خیلی خوب ی ارائه می‌دهیم. ولی خیلی ‌ها اینکار را نمی‌کنند.
خدمات خوب چیست؟

چنانچه کالاها را به مشتریان، درست و سر زمان و همواره انجام دهیم به این نمی‌گویند خدمات خوب ، چون مشتریان دارند پول اینکار را به شما می‌دهند، شما باید همواره سعی بکنید کاری بیشتر از آنچه بایستی را انجام دهید.

فرض بکنید اتومبیل خود را برای مرمت به تعمیرگاه برده‌اید. در زمان تحویل گرفتن اتومبیل مشاهده می‌کنید که نه‌فقط اتومبیل دقیق طبق فاکتور مرمت شده بلکه آن‌ها اتومبیل شما را شسته‌اند، داخل آن‌را جارو کرده ‌اند روی صندلی کنار راننده دسته گل یا یک بسته شکلات به‌عنوان هدیه قرار داده‌اند.

باید بین آن خدماتی که پولش را می‌گیرید و خدمات نگهداری از مشتریان یک تمایز خوب ایجادکنید.
شما نیازی نیست که بهترین محصول یا بهترین قیمت‌ها را داشته باشید،اما اگر بتوانید خدماتی کم مثل ارائه بکنید پیروز می‌شوید.

پیدا کردن فرصت‌‌ها جهت مراقبت مشتریان

دوروش هست:
۱– روش‌های ملموس:

روش‌هایی که هزینه ‌بر است. تمام کارها خدماتی که برای شان پول خرج می‌کنیم، خدماتی که در قالب یک هدیه مانند یک اتوماتیک به مشتری می‌دهیم.
۲- روش‌های غیر ملموس:

روش‌هایی که زمان‌بر است. برای مثال فردی به دندانپزشکی می‌رود تا دندانش را پر نماید . بعد از اینکه به خانه برمی‌گردد دندانپزشک به او زنگ میزند جویای احوالش می‌شود. در اینجا ی که دندانپزشک جهت این بیمار قرار می‌دهد بین ۲ تا ۳ دقیقه است.


جهت چه مشتریان خود را از دست می‌دهیم؟

۱ درصد از مشتریان فوت می‌کنند.
۳ درصد جابه جا می‌شوند.
۵ درصد به خاطر اینکه ارتباط ‌های دیگری را دارند می‌روند
۹ درصد به خاطر دلائل رقابتی به یک کمپانی دیگر می‌روند.
اما ۶۸ درصد به دلیل بی فرق ی کارکنان بوده

خیلی از افرادبخصوص ً در ایران در کسب کار به فکر رقیب هستند که رقیب چه می‌کند، این غلط بزرگی است. شما می بایست کسب و کارتان بر طبق مطالبات مشتریان باشد.
تعرفه بدست آوردن یک مشتری نو ۶ مساوی نرخ مراقبت مشتری است.

چند راهکار مناسب

۱- با کارکنان طوری رفتار بکنید که انگار مشتریان شما هستند . به آن‌ها انگیزه بدهید، چنانچه شما با کارکنانتان خوب رفتار بکنید آن‌ها با مشتریان بهتر رفتار خواهند کرد.

۲- ارزش اسامی افراد، زیاد با اهمیت زیاد است. از اسم افراد وقتی که می‌خواهید صدایشان بکنید مصرف بکنید . افراد رفیق دارند اسمشان را بشنوند.

۳- اصرار بکنید بر کارهایی را که می‌توانید انجام دهید نه کارهایی که نمی‌توانید انجام دهید، نگویید ما نمی‌توانیم این‌کار را انجام دهیم بگویید ما میتوانیم فلان کار را انجام دهیم.

۴- ظاهر افراد اطمینان و اعتماد را جلب می‌کند، منظوراز ظاهر تنها لباس نیست.

۵- همواره بگویید خیلی ممنون، بسیار زیاد متشکرم از اینکه ما را گزینش کردید.

۶- کمی بیش‌تر از آن‌‌چه انتظار می‌رود کار انجام دهید.

۷- اخبار بد را بگویید اگر نتوانستید کار مشتری را در زمان گفته شده انجام دهید با او ارتباط بگیرید خودتان به مشتری بگویید قبل از اینکه او ارتباط بگیرد.

۸- صد درصد صداقت داشته باشید
هیچ‌کس به خاطر دانشش پول در نمی‌آورد، به‌خاطر کاری که با دانشش می‌کند پول در می‌آورد.